Nya tider kräver nya tankar inom detaljhandeln!

Vi lever i en föränderlig tid och just nu påverkar våra ändrade beteenden detaljhandeln i väldigt stor grad. Branschen är mitt uppe i en digital strukturomvandling som kan liknas med den utmaningen varvsindustrin mötte på 70-talet. Därför var det extra spännande att häromveckan sätta sig på tåget till D-Congress i Göteborg. För dig som inte hade möjlighet att vara där sammanfattar jag här talare och mina intryck.

Läs mer

Lyssna till DAD på CRM Barometern

5 april på Münchenbryggeriet i Stockholm arrangeras för tredje året i rad CRM Barometern. Konferensen bygger på en undersökning som tar tempen på svenska företags arbete med CRM och kundkommunikation. Missa inte att lyssna till DAD:s CRM-expert Anders Olofsson som ger dig ”Fem insikter kring Marketing Automation”.

Läs mer

Insikter från årets DMA

En av USA:s mest innovativa och kreativa regioner stod som värd för 2016 års &THEN, Los Angeles. Och jag var lyckligt lottad som fick vara där. Jag fick visserligen inte se några Hollywoodhjältar, men jag fick lyssna till NBA-legendaren Kobe Bryant, Youtubern Taylor Oklay och författaren Simon Sinek. Alla bjöd på sitt sätt på tankar om de mjuka värdena – människan och individen. Personligen tyckte jag att Simon Sinek var den absolut största behållningen av årets &THEN – och det finns många bra videoklipp med honom du kan kika på.

Läs mer